Uppvisning

Jag fick ett mail idag av en tonårsmamma som var glad över mina inlägg om ätstörningar och om jeansstorlekarna, ni kommer ihåg engla-debatten häromdagen...jag blev jätteglad över mailet trots att hon beskrev många problem. Mamman som skickade mailet har själv en dotter som lider av ätstörningar och de kämpar nu för att få hjälp. Det som mamman också är frustrerad på är att dottern jämför sig med tjejer i medierna och på nätet och får därför en jävligt sned bild av hur tjejer ser ut i "verkligheten".

Så här skriver hon till mig: "jag tycker att du verkar vara en modig och stark tjej, som jag har förstått är du normalviktig, skulle inte du kunna visa hur du ser ut i jeans så att min lilla tjej får se hur en normal tjej faktskt ser ut! Snälla!!!!!."

Min första tanke var att helvete det vågar jag inte. Men så skämdes jag. Herregud, om jag kan visa upp mig själv varje dag på jobb osv. så kan jag väl för fan lägga ut en bild på mig själv i jeans. Återkommer i eftermiddag.

ps. Tack för brevet Marianne! ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0