IKEA-katalogen som prozac

Vi har väl alla nån gång de där ångestfyllda nätterna när rädslan för det okända tar över och gör att man bara grubblar, runt, runt och till slut har man skapat ett jätteproblem av något som kanske inte är så farligt egentligen. Jag har haft dessa nätter rätt ofta i mitt liv och jag försöker alltid hitta ett sätt att bli av med dem, att få klumpen i magen att försvinna. Det är svårt men jag försöker fokusera och driva ut ångesten. Idag driver jag ut den med IKEA-katalogen. Det är nästan patetiskt hur ångestdämpande det kan vara med rosa schäslonger och randiga trasmattor. Finns det någon mer lugnande än att kolla på bilder av ett perfekt bohemchict hem som man aldrig kommer ha?


Kommentarer
Postat av: Marie.

Fyndig text.

När det okända drar över mig försöker jag läsa tidningar, böcker eller bloggar. Fota, ta en promenad eller ringa en kompis och fråga hur han/hon mår:)



Bara vi inte slutar försöka.

Kram Marie

2008-08-21 @ 08:36:47
URL: http://mmmmm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0