jämställdhet

Jag och sambon låg och kollade på nyhetsmorgon på tv4 i morse, de pratade om Jessica Zandéns och Cecilia Gyllenhammars debattartikel, ni vet ge oss machomännen tillbaks bla bla. Iaf, Jessica var på besök i studion och försökte förklara vad hon menade. Jag måste vara ärlig, jag fattade inte riktigt, hon säger att hon inte medar det hon skriver med slag över munnen och allt det där utan skriver så för att provocera och få uppmärksamhet eftersom "detta är något vi måste prata om " Men då undrar jag, eftersom alla missuppfattar vad de vill med artikeln, är det inte bättre att skriva det man menar och få en diskussion som handlar om något väsentligt...Men det var inte det jag skulle skriva om egentligen utan det där med jämställdhet och att våga prata om det, jag frågade min sambo om han tycker att det är jobbigt med jämställdhet, ja svarade han. Detta ledde till en diskussion och sedan ett litet gräl, shit pommfritt säger jag bara, det här med jämställdhet är fan inte lätt! Bah.




Kommentarer
Postat av: Emma

Jag håller med om att de borde ha skrivit vad de menade i stället. Fy fan, deras "artikel" var kass. Men jämställdhet ÄR svårt! Jag vill vara lite tjejig men ändå jämställd ju. Vissa verkar tycka/tro att vi ska jämnas ut till att vara könlösa.

2008-09-01 @ 15:03:38
URL: http://emmaworld.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0