Studenten

I år är det 7 år sedan jag tog studenten. Herrejävlar. Men det är bra. Jag avskydde gymnasiet. Tyckte det var pest och pina. Trivdes inte i min klass och ville bara klara de tre åren och sedan dra. Det var väl det jag gjorde också i princip. Fast jag hann med att knulla, röka och plugga under tiden. Vilken fantastisk kombination eller hur?  Jag drog snabbare än snabbast till universitetet efter gymnasiet och fann min fristad. Så underbart det var att få träffa en massa människor som var precis som jag! Var fanns de under gymnasietiden? (Sen knullade jag och rökte i sex år till men det är en helt annan historia...) Jag tror knappt jag umgicks med någon i min egen ålder under gymnasietiden, de jag umgicks med var ett par, tre år äldre vilket var fruktansvärt frustrerande. Jag var liksom med i gänget en ändå inte eftersom jag aldrig hade åldern inne....Jävla märklig tid. Jag minns den med med skräckblandad förtjusning och en gnutta ångest.

Jag är ju hemma hos mina föräldrar och hälsar på och idag stötte jag såklart på en människa från min gymnasieklass. Vi snackade ett par minuter och sedan hade jag fetångest. 7 år! Vad fan har jag uppnått? En massa lugnade jag mig själv. En jävla massa...Ibland är det bra att återvända. Det gör att man får perspektiv. Man ser lite annorlunda på sig själv och kan se att man faktiskt har åstadkommit något. Och att man absolut inte behöver ha så jävla bråttom för det finns ju faktiskt de som inte har lämnat hemstaden ännu, 7 år efter studenten...

Så till alla er 16-åringar som hatar gymnasiet och drömmer om ett bättre liv, håll ut! Det blir bättre...



Kommentarer
Postat av: Camilla

ååhh du får mig att längta till universitetet och alla snygga boys man kan "röka" med..hihi

2008-06-06 @ 00:21:02
Postat av: Anonym

jag har ett år kvar :/

2008-06-06 @ 00:22:32
URL: http://,,,
Postat av: K

Tack! känner mig anngen lugnare över paniken... paniken över att jagi nte vet alls vad jag vill medm mitt liv!

2008-06-06 @ 20:47:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0