De små tingens gud

Jag har skrivit dagbok till och från sedan jag var 10 men numera skriver jag varje dag. Det har verkligen hjälp mig att komma vidare och att uppskatta saker som jag annars hade missat i min egotrippade tillvaro. Det är lätt att gå upp i sig själv när man inte mår bra. Att bara se det negativa och glömma bort det som är bra. Jag kan fortfarande ha sådana dagar där jag känner att allt är skit och att det inte finns något bra i mitt liv. Jag brukar läsa i mina dagböcker då om dagar som jag tyckte ha varit bra.

Jag tror på de små sakerna i livet. Jag tror att om man kan njuta av dem, då har man kommit långt. Jag är inte där ännu men jag försöker verkligen. Så varje dag skriver jag ner ett par saker som inte har kostat något, som jag inte har fått i materiella ting utan bara något som har gjort mig glad,.lycklig, stolt osv. För jag tror att det är det som räknas i livet. Konsten att uppskatta de små sakerna.

Vilka små saker i livet blir ni lyckliga av? image504

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0