Huvudroller och biroller

Jag har funderat en del på relationer den här veckan. Eftersom jag är filmnörd så ser jag mitt liv som en film. Vi spelar ju alla huvudrollerna i vårt liv men det jag har tänkt på den här veckan är birollerna och hur de påverkar oss. Vissa relationer väljer vi själva såsom pojkvänner, vänner och så vidare. VIssa relationer kan vi påvkera t.ex. vilka arbetskollegor vi vill ha, man kan liksom byta jobb om man inte trivs. Men en jävla stor del av våra relationer har vi inget påverkan på. Man kan inte välja sina föräldrar till exempel. Där är det bara att gilla läget. Det finns så många människor i mitt liv som har spelat och spelar en stor (bi)roll i mitt liv som jag själv inte har någon kontroll över. De finns där vare sig jag vill eller inte. Det är bara att konstatera att man måste gilla läget och acceptera att livet innehåller en jävla massa relationer och människor. Jag är huvudrollsinnehavaren i mitt liv men tyvärr inte alltid regissören.

Ps. I filmen om mitt liv skulle Steve Buscemi spela huvudrollen, vem skulle spela dig? ds.

image520

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0