Gomorron gomorron (på götebosska)

Äntligen har jag fått tillbaks min normala dialekt! Dvs götebosska. Min hjärna blir helt förvirrad när jag är i Malmö, jag säger "jaaaaaaa" som värsta jävla skåningen vilket är jävligt irriterande. Men, det räcker med att jag stiger av tåget på centralstationen i Göteborg så är jag på rätt spår igen..hehe.

Har sovit som en stock inatt vilket var väldigt längesedan. Det kan ha att göra med att jag inte har en 30-kilos hund som  breder ut sig, fiser och snarkar eller min sambo på 90 kilo som breder ut sig, fiser och snarkar...bara jag...skönt! Det kommer väl ta ungefär en natt till sen längtar jag hem till mina boys...(ungefär här vet jag att min sambo kommer börja nicka när han läser detta...)

Nu blir det frukost och lite skvaller med pappsen!

kram på er


sveriges vackraste dialekt? :P



Kommentarer
Postat av: Ehwa

Jag har det då tvärtom haha Jag är från Skåne, närmare bestämt ystad och bor i Göteborg. Har börjat lägga till mig en massa uttryck här uppifrån.

2008-11-29 @ 10:56:07
URL: http://agleamoflight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0