Köper ni billiga produker?

I veckan när jag och sambon handlade hade vi med oss en 15-årig kille som sa något jag tyckte var ganska intressant. Sambon tog en bodylotion från Euroshopper och tonåringen sa genast, "va, köper ni Euroshopper??" Visst är det intressant det där att det är status i precis allting. Det är liksom inte så att vi inte har råd att köpa en lotion från nivea men sambon (som typ använder tre liter i veckan..) tyckte att varför ska jag betala 35 spänn när jag kan betala 12? Är dyrare alltid bättre undrar jag...för visst är det väl så att vi spenderar sjukt mycket pengar på märken snarare än innehållet..eller?

Använder ni "billiga" produkter?


Kommentarer
Postat av: pelle

Oh ja, Euroshopper är det heller inga fel på. Det är skillnad på billighetsprodukter och billighetsprodukter!

2008-11-03 @ 11:27:59
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Maja

Ofta tycker jag att med billiga produkter så tvingas man använda just tre liter per vecka för att uppnå önskat resultat. Köper man det dyrare alternativet får man däremot något som de billiga ofta saknar; dryghet. I det långa perspektivet alltså mer ekonomiskt och dessutom bättre ur miljösynpunkt att ta det något dyrare. Givetvis är det som med allt annat; ingen regel utan undantag. :-) Kram

2008-11-03 @ 11:55:21
URL: http://www.onlydiosa.blogspot.com
Postat av: nea

sjäälvklart. i alla fall var de gäller vissa grejer, köpte euroshopper smör häromdagen...jag tror inte det någonsin har varit smör men vad de gäller duschcreme osånt, vissa grejer vill man ha "kvaliteé" på och som folk påpekat, ibland tänker man på miljön med !

2008-11-03 @ 19:46:40
URL: http://spendingtime.blogg.se/
Postat av: Luma

Hej!

jag tycket att euroshoper är bra inga fel alls

2008-11-04 @ 13:42:57
URL: http://www.nogg.se/morenaflor
Postat av: Anonym

jag är en sån som hellre skulle dö än att köpa hudkräm på ICA, om du jämför innehållsförteckningen på tex euroshopper eller nivea med body shops body butters kommer du aldrig hellre göra det. Många hudkrämer innehåller animaliska fetter och slaggprodukter... inget jag vill smörja in mig med...

2011-11-20 @ 19:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0