Lämna tjejerna ifred...

Igår när vi var på middag reagarade jag på en sak, tre av kvinnorna på middagen kommenterade den ena tonåringens(hon är 11 blir tolv) kropp när hon var i rummet. De talade om henne som om hon inte var i rummet "hon har fått så mycket former" istället för att säga "du har fått så mycket former". Sånt här gör mig så jävla förbannad, av olika anledningar. Jag tycker för det första inte att man pratar om en person när de är närvarande som att de inte är i rummet. Och vem har sagt att det är ok att kommentera ett barns kropp? Hur känner vi oss själva när någon kommenterar hur vi ser ut? Jag kommer själv ihåg hur mycket jag hatade när någon kommenterade min kropp i den åldern av den enkla anledningen att jag aldrig kunde tolka om de var positiva eller negativa. Har man en skev självbild är det inte det allra lättaste...Dessutom, om vi inte vill att våra barn skall se sig själva om objekt och bli ytliga så kanske vi inte skall behandla dem som objekt Skärpning för helvete...



Kommentarer
Postat av: Amanda

Håller med!

2008-11-18 @ 18:00:30
URL: http://amanddaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0