Möte

Jaha, då var första delen av dagen avklarad. Mailen är skickade och jag har fått gjort lite annat smått och gott. Om en timme skall jag och sambon iväg på affärsmöte, vi är ju ínte bara sambos utan även kollegor....det ni mina vänner! Egentligen är det väl inte att rekommendera att man jobbar med den man älskar men eftersom vi sysslar med olika saker i företaget tror jag att det ska gå bra...

På tal om ingenting har det diskuterats en hel del om kvotering den senaste tiden. Bland annat diskuterade jag det med en grupp studenter sist jag föreläste. Åsikterna är många och delade i den här frågan. Jag drog lite på smilbanden när jag läste om Blondinbellas åsikter när det gäller kvotering, hon är emot och rättfärdigar det så här: Anledningen till det är att jag tycker att det är fel att tvinga in kvinnor in i styrelser. Hm..är det jag som har fått det om bakfoten, jag som trodde att kvinnor VILLE komma in i styrelser...där ser man... ;)

Är ni för eller mot kvotering?

Kommentarer
Postat av: sandra

klicka här: http://www.originalsfestival.com/index.aspx?mode=view&nonReferred=true&festivalID=361#/Intro/ sedan hell yeah i'm in, en kompis kan få åka till australien, det är en tävling :D

2008-11-07 @ 15:39:24
URL: http://marinoni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag anser att det båda är av ondo och godo. Fokus måste ju vara på kvalifikation-om man är lämpad för posten. Men jag kan också tycka att man ska ge kvinnor chansen att få visa vad de går för :-D



Ska göra det du gjorde igår, UMGÅS,käka chips och dricka vino blanco. Känns ganska så bra faktiskt. Kramar

2008-11-07 @ 15:58:25
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Mia

2008-11-07 @ 16:14:05
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: linda

jag håller med er båda. jag läste hennes blogginlägg om det där och hon har ju rätt till viss del så jag kan inte säga att hon har fel direkt,och alla vill ju faktiskt inte in, inte för att man inte gar säga vad man tycker men man kanske inte är interesserad helt enkelt, jag vill tillexempel inte in i styrelsen, visst det vore ju kul om man hamnade där någon gång men jag tänker inte kämpa för att göra det.



men samtidigt är det ju massor med kvinnor som vill in och göra sin röst hörd! det tycker jag är skit bra av dom! göra lite förändring och så och jag tycker att det suger att det är så lite kvinnor som sitter och kan säga vad dom vill.



jag är varken för eller mot.och vad e det för fel på dom som sitter nu då?

2008-11-08 @ 10:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0