Vem begär att vi ska vara superkvinnor?

Blondinbella skriver om sina ångestattacker idag och att hon trodde att hon var en superkvinna. Vem har slagit i henne detta undrar jag? Var har hon fått det ifrån att man måste klara av allting? Tyvärr är hon knappas ensam om att inbilla sig att hon är en superkvinna, jag tror att det är rätt många kvinnor som iaf försöker vara det. När man går på en nit i livet, det kan vara ett överfall, ett dödsfall, olycka, ja vad som helst där man tappar kontrollen, då inser man ganska snabbt att man är allt annat än en supermänniska. Och det gör ont att inse det om sig själv! "Jag har tappat kontrollen." Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt de orden det senaste året. Men vet ni vad, man överlever. Förlorad kontroll skapar rädsla och ångest men man överlever. Man tar ett litet steg i taget och tillåter sig själv att vara liten och svag. Och framförallt, man går och pratar med någon! Nuförtiden rekommenderar jag allt och alla att gå i terapi. Det är det bästa jag någonsin börjat med och utan den vet jag inte var eller vem jag hade varit idag.

Joinar ni mig i klubben "jag är inte superkvinna men jag är fantasktisk ändå!" ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0