Det som ingen pratar om

Anna  skapade en diskussion på sin blogg idag som handlade om problemhy och varför det inte är någon som pratar om det problemet. Bra initiativ tycker jag. Vi måste prata mer om sånt som det hålls tyst om. Därför tänkte jag prata om vestibulit eller brinnande vulva. Ni vet, smärta som tjejer kan få efter och  under samlag. Inget man pratar om på fredagsfikan på jobbet, eller hur!

Jag träffade en kompis för ett tag sedan som absolut inte har problem att prata om såna här saker, det visade sig att vi led av samma problem, ja vestibulit då. För hennes del var det så illa att hon inte kan ha sex i vissa ställningar för det gör för ont. Så illa är det inte för mig, jag har bara ont efter sex. Skönt att man inte är ensam tänkte jag, och framförallt, skönt att kunna prata med någon om det...

Jag har läste lite på nätet om detta och det är såklart en jävla mysko sjukdom. Lyssna på behandlingsmetoderna:

Kvinnan kan bli hjälpt av bedövningssalva som stryks på de skadade slemhinnorna. Akupunktur och terapi är andra metoder som kan hjälpa kvinnor med vestibulit. Även sjukgymnastik, där kvinnan lär sig att slappna av i bäckenbottens muskulatur kan vara till hjälp.

Akupunktur och terapi....tack...nu känns det mycket bättre...:!



Kommentarer
Postat av: Emma

Lockande med akupunktur i underlivet ^

2008-09-11 @ 17:31:06
URL: http://emmaregnell.blogg.se/
Postat av: Anonym

25+ men går runt och kallar folk fjortis i bloggar?

2008-09-11 @ 20:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0