Drömmar

Jag drömde om en tjej som var min bästis i högstadiet inatt. Vi hängde ihop jämt och pratade i telefon tre timmar om dagen. Sommaren innan gymnasiet började kom vi i luven på varandra och pratade knappt efter det. Jag fikade iaf med henne för ett par år sedan. Det var hon som sms:ade mig och undrade om jag hade lust att ses. Jag tror att vi båda insåg när vi satt där att vi aboslut inte hade något gemensamt längre. Visst är det hemskt när sådana fikor förvandlas till mardrömmar. Båda är medvetna om att att vi kanske aldrig kommer göra om detta och samtalet kretsar främst kring artighetsfraser. Jag undrar varför hon hörde av sig. Kanske för att sätta sista spiken i kistan och avsluta relationen eller så ville hon kanske se om det fanns något att rädda. Jag har ett par sådana relationer som hänger i luften och jag måste erkänna att jag är livrädd för att ta tag i dem. Jag vet inte vilket som är värst, att gå vidare eller försöka skaka liv i något som redan är dött.

Nu: kaffe, kärlek och mail.




Kommentarer
Postat av: Filippa

var me dom precis samma sak, har nyss börjar gymnasiet då.

2008-09-02 @ 18:21:12
URL: http://fillippalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0