Kräver jämställdheten en städerska?

Jag har funderat på det där med städerskor. Det känns som att de flesta med höga positioner har det idag. Ibland även barnflickor som hämtar ungarna från dagis. Jag har alltid fnyst åt det där och tänkt att det är väl själva fan att de inte kan plocka upp sin skit själv. Men jag har tänkt om. Jag tror så här att min man kommer alltid jobba mer än jag, det är bara sån han är. Han har 18000 projekt på gång och även om jag också har mycket på g så blir det jag som städar. Så om jag ska slippa arbeta ihjäl mig och ta hand om våra tre framtida barn och inte dö av dåligt samvete för att vi inte har en skinande ren lägenhet så tror jag faktiskt att en städerska är den enda lösningen. Jag kommer att skämmas ihjäl för att berätta det för alla andra och jag kommer känna mig som en dålig människa för att jag inte klarar av allt själv. Men det är kanske en skam man får ta för att inte betala priset att gå in i väggen. Vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0