SATC

Nu ska jag göra något som antagligen är helt livsfarligt. Jag ska kritisera Sex and the cityfilmen. Jag såg den häromdagen tillsammans med min sambo. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad, framförallt av det faktum att han garvade hela tiden...men det var inte det jag skulle prata om. Är det bara jag som tyckte att det var skönt att Big lämnade Carrie vid altaret? Jag tyckte det var så jävla skönt att allting gick åt helvete, inte av missunsamhet utan snarare för att filmen inte förvandlades till den vanliga hollywoodbullshitten med extra sockrig glasyr utan beskrev något som skulle kunna hända i verkliga livet, om man bortser från Vivianne Westwood klänningen då...Jag måste säga att jag blev lite besviken över karaktärernas utveckling. De kändes...platta. Carrie som rik och icke-singel blev bara så....tråkig...Vart tog gnistan och elden vägen undrade jag. Försvann den med sambolivet och medelåldern?


Kommentarer
Postat av: Christine

Kändes som att de ville göra ett avslut till serien, "and they lived happily ever after".

Det som stör mig är inte det lyckliga slutet, allt annat ger mig ångest.

Men med Mr Big!? Vi har ju för fasen ALLA våra Mr Big, och det är typen som man INTE end up with.

Mr Big är inget annat än ett MR Asshole och jag har jäkligt svårt att ta att det blev de två tillslut.



Men sen är det ju på film också ;) ellerhurvarenu.

2008-09-04 @ 12:22:50
Postat av: Sara

haha snygg klänning hade hon i alla fall! Eller inte.. :P Är den seriös? Hon har ju inga bröst?

2008-09-06 @ 00:16:05
URL: http://poisoneed.blogg.se/
Postat av: Louise

håller me, så tråkigt att dem skulle göra ett hollywood ending av en serie som stod ut från mängden.

2008-09-06 @ 16:44:23
URL: http://lisens.webblogg.se/
Postat av: ida

jag blev så himla pissed på att det faktum att big lämnade carrie vid altaret framställdes som:



1. mirandas fel för att hon sa en grej när hon var förbannad på steve, vilket då skulle påverkat big så till den milda grad att han kom på att han inte ville gifta sig fast han ändå ville, eller vad?



2. carries eget fel som gjorde bröllopet till en för stor grej, ja det förstår man ju att karlstackaren blev så stressad av det också att han plötsligt inte ville gifta sig, fast han egentligen ville men han vågade inte ta upp med henne att det blev jobbigt....



punkt 1 och 2 ledde alltså till att big var tvungen att bete sig som ett arsel men know what: han bad om ursäkt via e-mail! men eftersom carrie sett till att hans mail hamnade i skräpposten så såg hon inte dem, så alltsammans var hennes fel igen...

2008-09-06 @ 22:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0