Vad kommer emellan vår kärlek?

Jag läste ett uttryck på en annan blogg, vad får komma emellan kärlek. Mitt första svar på det är inget. Men vid närmare eftertanke så fungerar inte livet så. Jag tycker att det är mycket som kommer emellan vår kärlek nu. Det kallas vardag. Och vardagsbekymmer. Och vi låter den komma emellan vår kärlek. Det värker i hela min kropp när det blir så här. När det som gör en stark, dvs. kärleken till varandra, blir lidande fungerar ingenting. När man har en ocean emellan sig och när man inte kan möta varandra, ja, då är något fel. Kanske får man helt enkelt välja INGET SKALL FÅ KOMMA EMELLAN VÅR KÄRLEK! Och kanske behöver man börja varje dag med att upprepa det för sig själv. För om jag inte har kärlek då är jag ingenting.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tycker inte det är så självklart som du uttrycker det. Visst är kärleken mäcktig, men det måste ju också vara realistiskt och funka med verkligheter. Ex. om man är skild och har barn så måste det ju funka med hela familjen, hämst om man stuntar i sin omgivning för en person.

2008-09-15 @ 12:03:28
URL: http://mariehultman.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!



Har ännu en tävling i min blogg, denna gången tävlar man om ett läppglans, läppstift och nagellack i en cool rosa färg, var me och tävla du med! =)

2008-09-15 @ 14:18:19
URL: http://malinnestor.blogg.se/
Postat av: Bimbo Boy

Hoppas allt löser sig! :P

2008-09-15 @ 17:46:51
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0