Höstmorgon

Ojojoj nu jävlar har hösten kommit! På med långkofta under morgonpromenaden med hunden. Det är typisk skolstartsluft ute, aningen kyligt men klart. Det är snart höst mina vänner. Jag är hemkommen till malmö igen efter en tågresa tillsammans med tre japaner och Mari Jungsteds nya deckare. Kändes som att det tog en evighet att komma hem...tar väl lite tid att vänja sig med pendlandet, i juni var jag en superpendlare som hade koll på allt! Vattenflaskor, internet, medhavd frukt...u name it...Inte igår...

Det vankas jobb även idag och jag funderar även på om man skulle ta en tur ner på stan till Malmöfestivalen även om jag vet att det kommer bli högljudda protester från sambon. Det blir nog en enkel promenad och inhandling av grönsaker istället....Behöver också ta en tur till myrorna och fylla på mitt pocketbokförråd. Jag älskar myrorna, brukar köpa på mig en massa pocketböcker för 15 spänn styck, väldigt bra titlar och väldigt skönt att ha hemma i bokhyllan. Hösten är nog trots allt min favorittid på året...mycket böcker och te blir det! Och koftor!

Slutbabblat för nu, puss och kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0