Karusell



Tillbaks i vardagen på riktigt. Karusellen snurrar på som aldrig förr. Möten, datorn, mail, kopiering, möten, kaffe, korridorer, hiss, trappor, lunch, scheman, dator, skrivare, böcker, kaffe, kaffe, kaffe. Nu, tåg. Jag glider fram genom sverige och njuter av att befinna mig på samma plats i mer än 20 min. Hem till älsklingarna, hem till min säng, mina böcker, mina kläder. Skönt.

Skriver mer och mer för varje vecka som går. Kanske inte på bloggen men på andra ställen. Noveller, brev, e-mail, krönikor, dagbok. Det är precis som att bokstäverna snurrar runt, runt där inne och tar varje chans de tar att komma ut. Varför nu detta undrar jag....kanske är det dags för saker och ting att komma ut, rensas och ge plats åt nya känslor, minnen, upplevelser, kärlek och framförallt liv.

Ord är en väsentlig del av mitt liv. Jag plöjer böcker för närvarande. På toaletten, i sängen, på tåget, på bussen och även ibland ett litet kapitel på lunchen. Det får mig att må bra och framförallt ger det mig lugn och ro. När allting snurrar runt om kring är det skönt att dyka in i bubblan och bara observera ett tag.

Det var dagens filosofiksa tankar. Puss och kram på er

Kommentarer
Postat av: Lalizita

Kul att du börjat skriva en massa igen! Är det inget du kan publicera även här på bloggen? :)



kram

2009-08-26 @ 20:05:34
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Anna

Skönt att du haft en bra dag! :)

2009-08-27 @ 01:43:30
URL: http://missupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0