Skogsmulle


Skog, sjöar, grusvägar, kantareller och en jävla massa mygg. Ungefär så kan man beskriva vistelsen i värmland. Dessutom en väldigt massa mat, skratt, och kärlek. Naturen där uppe är så annorlunda mot den jag är van vid och ärligt talat är jag mer än havmänniska än en skogsmänniska men jag tycker ändå att det är otroligt vackert däruppe. Vi har plockat kantareller och ätit en massa kantareller. Vilken lyx att gå på vägen och hitta en massa kantareller!  Det växer lingon och blåbär överallt och det är otroligt mysigt för mig som är uppväxt på en kal klippa. Vi var ute med båten end dagen på en sjö, sambon fiskade aborre och jag läste bok. Så stilla och så svart vatten är jag inte heller van vid. Kändes vackert och läskigt på samma gång. På måndag är det jobb som gäller igen. Vi har haft en fantastisk sommar och nu kängtar jag faktiskt efter att börja jobba igen..träffa kollegor och komma in i vardagen igen.


Klatchigaste bitterfittan i hela värmland!



Världens lyckligaste hund...






Kommentarer
Postat av: Petra

roligt med svamp plockning! :)

2009-08-25 @ 12:36:17
URL: http://petras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0