Hemma igen

Hej vänner, hemma igen från underbara och soliga rom. Jag tror inte att jag behöver säga hur mycket jag älskar den staden. Den är lika fantastisk som Paris och jag hoppas att jag får återvända många gånger... Vi hann med en del turistgrejer, Peterskyrkan (mer fantastisk än jag kunnat föreställa mig, det går inte ens att fånga på bild...) Fontana di Trevi, ni vet Anita Ekberg och La dolce vite, pompöst, romantiskt, överväldigande och vacker. Spanska trappan, överskattad enligt mig men bakom denna turistattraktion gömmer sig en fantastisk park som vi strosade runt i. Det märktes tydligt att det var ett vattenhål för romarna, här myser man hand i hand, låter barnen leka och stressar ner. Underbart. Pantheon med sitt berömda hål var ju också en näragudupplevelse för en konst och historienörd som jag. Det känns så overkligt, övermäktigt att se dessa byggnader som överlevt så mycket...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0