Julmarknad i Rom

Vi hann med en vända på Julmarknaden i Rom, den som sträcker sig längs Piazza Navona. Bland fontäner i marmor óch porlande vatten blandas godisstånd, jultomtar, karuseller, rostade kastanjer, ballonger. Allt i starka färger, söta dofter och såklart en massa italienare. Det är precis sånt här som jag älskar med Rom och italien. Det finns inget som heter lagom utan de tar i ordentligt. Hade jag varit 6 år hade jag antagligen känt att jag befann mig i himmlen med alla leksaker och vackra saker överallt. Men, jag kan säga att som 27-åring mådde jag inte så dåligt heller när jag gick omkring med mina karamelliserade mandlar och nykokta vita nougat. Hade jag haft möjlighet hade jag köpt med mig några av de underbara julgranskulor som fanns på marknaden, underbart vackert.












Kommentarer
Postat av: Malin

Hallå där! Det ser ut som att du har haft det mysigt i Rom! Jag undrar om du vet vilket datum den här fantastiska julmarknaden öppnar i år? : )

Mvh / Malin Hultgren. Mail: [email protected]

2010-11-09 @ 20:55:35
Postat av: Bitterfitta

Hej! om inte jag minns helt fel är marknaden öppen alla helger i december..

2010-11-10 @ 08:51:33
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0