Vem jävlas med oss?

Ibland kan man undra om vissa saker handlar om karma. Har jag gjort någon illa i ett tidigare liv? Helst av allt önskar jag mig och min familj och framförallt min sambo en lugn och kärleksfull jul men det kommer hela tiden en massa saker som sätter stopp för det. Och jag tycker inte att det är riktigt rättvist. Nu får vi göra det bästa av situationen, hålla huvudet ovanför vattenytan och njuta så mycket vi bara kan. Kanske är det så att den innersta kärnan av julen kommer fram när jobbiga saker inträffar, att det där ytliga, pråliga, stressande skalas bort. Att det räcker med att få sitta ner och äta lite choklad, kramas lite och titta lite på kalle och så är det bra sen. Det viktiga är att få vara tillsammans, inte att koka 30 sorters knäck typ.

Kärlek till er där ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0