Vill jag verkligen vara Emma?

Jag läser en undersökning i Aftonbladet (var annars) att svenska kvinnor helst vill vara som Emma Andersson. Varför nu detta undrar jag men egentligen är det väl inte så svårt att räkna ut. Hon är tillsammans med en av världens bästa och bäst betalda hockeyspelare, gifter de sig är hon försörjd i resten av sitt liv liksom hennes eventuella barn. Men, det var inte bara detta svenska kvinnor ville ha, de ville tydligen vara hemmafruar. Det är fine med mig. Dock tror jag inte att hemmafrugrejen är något för mig. Det är säkert skitkul i ca tre veckor att få pengar av någon annan, shoppa järnet, få manikyr, pedikyr, nätverka lite med andra fruar och fråga pojkvännen när han kommer hem hur hans dag har varit. Skitkul. Nä, inget för mig. Jag jobbar hellre arslet av mig än att stå vid sidan av någon annans framgång resten av mitt liv. Men hey, det är bara jag...

Vill du vara hemmafru eller hemmaman?

 bild från café

Kommentarer
Postat av: Pia

Nope, jag vill ha EGNA pengar! Hatar att shoppa, filar naglarna nån gång i månaden och har inget större intresse för inredning.. ;o)

2009-07-25 @ 23:03:22
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

nä tack, jag håller med dig. men det hade varit fint med en sådan semester i sisådär tre veckor som du skriver, haha.

2009-07-26 @ 00:41:34
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag håller med, pengarna är det inget fel på men jag vill gärna ha egen karriär :P

2009-07-31 @ 17:08:08
URL: http://evis3nvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0