Hej vänner!

Hej vänner! Här kommer en snabb rapport från Paris:

* har vandrat runt i Louvren i TRE timmar, och ja det var helt fantastiskt! Vi hade picknick i parken utanför och jag måste säga att det är en av de mest fantastiska platserna jag varit på. Vi har dessutom haft blå himmel och strålande solsken hela dagen...

* Parisarna är arroganta och ibland även jävligt oartiga. När vi irrade runt kl 3 inatt efter att ha kört hela vägen från Sverige ringde jag hotellreceptionen och frågade om vägen, jag fick till svar att vi borde hitta ett annat hotell och ta in på....service tror jag visst det kallas....

*Paris är verkligen en romantisk stad, det hånglas, pussas, hålls i händer och kramas. Mys i kvadrat är vad det är!

*Fransmännen jobbar fortfarande stenhårt på att göra franskan till världsspråk; inte en enda jävlas skylt var på engenska i Louvren, jättesynd tycker jag som gillar att läsa om konsteverken jag tittar på...STORT minus!

* TV-serien Vänner är kul men INTE dubbad på franska...

*Vi har druckit kaffe på en väldigt fransk uteservering och fick betala 100 spänn för två koppar kaffe...men vad gör man inte för att vara lite kontinental...

* klättrat uppför en jävla massa trappor för att komma upp till Le Sacre Coeur...men det var värt det!


Puss och kram på er!





Kommentarer
Postat av: Marie.

Så underbart att få vistas i Paris atmosfär. Jag

var själv där för nästan exakt ett år sedan och håller med dig om att det är romantik i luften där!



Gillar din blogg.

/Marie.





2009-03-20 @ 21:14:36
URL: http://mmmmm.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Hej! Vad kul att ni har bra väder och att det är kärlek i luften! :)



Men ja som sagt, fy fan för oartiga fransmän alltså.. Har också stött på en hel del såna typer..



Och visst är det fint där upp vid Le Sacre Coeur!



KRAM

2009-03-20 @ 22:20:37
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: walla

tack gode gud för att dom INTE dubbar Vänner... det hade vart katastrof...500 miljoner på att tyskarna gör det hahaha

2009-03-20 @ 22:34:55
URL: http://wallaz.blogg.se/
Postat av: Helena

Hehe, känner igen mig i allt du skriver. :-P Hihi

2009-03-21 @ 12:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0