Hemma igen!

Vi är hemma igen efter en helt fantastisk helg i Paris! Nu ligger vi i dubbelsängen med varsin lapton i knät och dricker kaffe och bara njuter av lugnet och myser med hunden. Jag känner att vi fick otroligt mycket energi av att åka till Paris och det var precis vad vi behövde. Här kommer en massa pics från helgen...


Sacre Coeur - magnifikt och en otrolig stämning! Här skulle jag kunna sitta hela dagen och bara titta på människor och njuta av utsikten...



Ni vet väl redan att jag är en riktig matnörd som älskar att laga mat och baka. Jag har verkligen gått och dreglat över alla fantastiska bakverk och patisserier. Det är verkligen en dröm jag har att öppna ett konditori någon gång i livet. Jag tycker det är så mysigt med alla patisserier i Paris, det är kul bara att titta på alla fantasiska bakverk....




Vi gick runt halva Paris i lördags, en promenad på sju timmar! Vi hade satans ont i benen och fötterna men det var faktiskt värt det! Paris är verkligen en stad som skall upplevas till fots. Vi såg Notre Dame och fortsatte längst Seine till Eiffeltornet, Triumfbågen och Champs Elysee...




När vi var i Paris i somras gick vi förbi Louvren men gick aldrig in. Det vi slogs av då var alla människor som hade samlats på innergården för att picknicka, umgås och bara njuta i kvällssolen. Sambon tyckte att vi skulle göra likadant den här gången. Sagt och gjort. Vi köpte baguetter, ost och kakor och satte oss i solen och myste. Sedan gick vi runt i Louren i tre timmar vilket var en fantastisk upplevelse. Man blir liksom helt utmattad av alla fantastiska intryck man får därinne!




Paris måste vara världens bästa stad att fika i. Jag tror att jag skulle kunna spendera en hel vecka bara på att sitta på caféer och titta på folk. Antagligen är Paris världens bästa shoppingstad också. För en skofetishist gjorde det nästan ont att se så många snygga skor överallt...



Kommentarer
Postat av: E

Hej, vad mysigt och vad härlgt. Hoppas att ni kunde ladda bateriet ordentligt nu. Så fina bilder. Hur går det med din far?



Stor kram

2009-03-23 @ 21:03:19
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Jag blir inte alls avis, nej då! :)

Vad skönt ni verkar haft det..

Kram o gonatt

2009-03-23 @ 23:46:58
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Helena

Det kom inte fram två killar som ville "ge" er varsitt armband (som dom stod och gjorde) vid Sacre Coeur? Hakuna matata var budskapet, och så skulle de ha minst 100 spänn styck för dem... :-S

2009-03-24 @ 14:34:24
Postat av: E

Hej jodå, det lpå. Mkt att göra på jobbet så då slipper man tänka ;-D Aldrig fel...



Härligt att höra att det gått bra, nu håller vi tummarna för att allt går kanon.



Kramar

2009-03-24 @ 20:12:29
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: DD

Ah, men det är ju nästan som hemma i Malmö ju. En kyrka, glittrig vattenyta, shopping och kaféer överallt.....nästan bara



Underbara bilder! =)



2009-03-25 @ 13:01:17
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: E

Fantastiskt, så glad jag blev nu. Vi fick positiva nyheter angående svärfar idag också. Saker och ting går åt rätt håll tror jag å det bestämdaste. Kram

2009-03-25 @ 21:15:45
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Så du vill öppna cafe!? Mysigt det låter :) Vad är det som hindrar dig att göra det nu?

Jag skulle definitivt besöka det varje dag om du kommer ha så fina bakelser som på bilderna! :)

Kram

2009-03-25 @ 21:16:42
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Marie.

wow wow wow för dina foton. våriParis liksom, toppar nog det mesta:)



Kramar

2009-03-27 @ 16:25:48
URL: http://mmmmm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0