Är detta konst?

Jag sitter och tittar på Gomorron Sverige där man diskuterar att Anna Odell, ni vet konstfackstudenten som låtsades vara psyksjuk. Hon har blivit åtalad och riskerar fängelse. Detta för att hon låtsades vara psyksjuk och gjorde våldsamt motstånd mot de poliser och vårdpersonal som tog hand om henne. Det som främst bör diskuteras är väl om detta skall gå under benämningen konst. Jag tycker det är riktigt skitigt att bete sig som hon har gjort. Det är en sak att vilja skapa debatt om psykvården men jag tycker att detta mest liknar ett billigt trick för att skapa publicitet kring sin egen person och på så sätt sätta fart på konstnärskarriären. Kanske fyller hennes utspel en funktion, kanske får vi en debatt om psykvården. Tyvärr tror jag att debatten om pretentiösa konstnärswannabees som inte respekterar andra människor kommer att vara den debatt vi minns....

Vad tycker ni?



Kommentarer
Postat av: Sanna

hmmm

2009-05-15 @ 10:01:48
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Anonym

det var en mysig kväll:)

2009-05-15 @ 12:45:48
URL: http://karinolofsson.blogg.se/
Postat av: Pia

Håller fullständigt med dig!!!! Jag vet att jag inte begriper mig på all konst, men jag kan verkligen inte förstå VAD i hennes beteende och göranden som ska klassas som konst!! Helt jä*la absurt!



Hoppas du haft en bra helg så här långt!! Kram!

2009-05-16 @ 16:19:36
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0