En helg med doft av syréner




Var inte det en poetisk rubrik så säg! Jag lever, har bara varit lite antiblogg i helgen. Har ägnat mig åt en massa annat, som att hjälpa till att renovera vårt kontor, gå på bio, fika, promenera med hunden, prova nya skor, äta sushi och äta glass. En bra helg med andra ord. Det har regnat nästan hela helgen och jag tillhör dem som tycker att det har varit hur skönt som helst. Jag vet, tråkmåns men jag går in i något slags meditativt läge när det regnar och kopplar av helt och hållet...Ja, det luktar verkligen syrén i hela vårt kvarter. Syrener är likamed skolavslutning för min del. När jag gick i låg och mellanstadiet hade vi skolavslutning i vår lilla kyrka och en av höjdpunkterna var att smycka den med blommor dagen innan. Syrénerna brukade alltid slå ut alldeles lagom till skolanvslutningen men nuförtiden är de ju färdigblommade i börjarn på juni! Ja, tiderna förändras och jag börjar uppenbarligen bli gammal....

Har spenderat de senaste fem timmarna på buss och tåg. Man tappar verkligen tidsperspektivet när man reser så mycket som jag gör. När jag går på tåget kliver jag in i något slags vakum och tiden förvandlas till någonting helt annat än vad den brukar vara...

Jag funderar mycket för tillfället. Tankarna trängs i mitt stackars huvud. Det är så mycket som har hänt den senaste tiden och jag undrar vart det kommer sluta. För en gångs skull är det en positiv undran, jag är mer nyfiken och förväntansfull än orolig.

I morse vaknade jag av att sambon pillade mig i håret, kom på mig själv med att jag samtidigt låg och klappade på hunden. Vi låg där och formade någon slags kärlekskedja. Är inte det precis så en familj skall vara, en kejda, stark och uthållig av kärlek. (Ni märker ju att jag har ätit något poesipiller eller något idag...) Jag tyckte iaf att det var en fin metafor...

Nu, dusch, Harry Potter och te, puss på er!

30 bitar sushi för två....

Vi har världens coolaste hund..han utför yoga i sängen medan jag jobbar..jag gillar honom, har jag sagt det..? :P


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Heeej :) Im back!

Helgen i stockholm har vart helt underbar!

Kul att du känner dig så förväntansfull, spännande! :)

Den där hundyogan känner jag igen, kul!

Nu har jag mycket att ta igen, både bloggande o pluggande.

Kram

2009-05-25 @ 15:26:41
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: SANNA

Bidrar till din statistik! ;) Allt bra? =)

2009-05-27 @ 21:08:14
URL: http://sannaakarin.blogg.se/
Postat av: Elina

haha söt vovve :)

2009-05-29 @ 09:45:23
URL: http://eliiinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0