Filmpremiär - Änglar och demoner!

Ikväll är det filmpremiär som gäller! Skall se "Änglar och demoner", ni vet uppföljaren, eller egentligen är det väl föregångaren till Da Vinci koden. Whatever. Det vankas ialla fall biomys. Jag har älskat att gå på bio så länge jag kan minnas, den första filmen jag såg var "Pippi på de sju haven", det var en sån där sportlovsbio som vi som bodde på landet fick gå på i en samlingslokal. Byns prelle var maskinist och hans fru satt i kassan/godiskiosken. Vi köpte hemmagjorda popcorn i pappersstutar och satt på trästolar. Det låter som att jag är född 1954 men så kan det vara att växa upp på landet folks. Den där magiska känslan av att sitta i en biosalong har iaf aldrig avtagit för min del. Numera kommer dock de magiska filmuppleverlsera mer sällan. Senast jag upplevde en magisk filmvisning vad under Göteborgs filmfestival när 742 personer grät till Slumdog Millionaire. Stämningen var fullständigt magisk och vi satt kvar även efter att eftertexterna börjat rulla, bara för att få suga lite längre på karamellen.

Visst är det underbart med film!


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

film är magiskt! Speciellt när den ses med andra. Kommer inte ihåg första biofilmen men det var garanterat en disneyfilm.

2009-05-13 @ 18:11:00
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: LaLizita

åååh jag bara älskar bio! Där är vi lika! :) Popcorn o cola måste man ha på bio annars känns det inte riktigt bra!

Vi hade faktiskt precis en sån liten "hemmafixad" bio i en NTO-IOGT lokal precis där jag bodde hemma. Ville man ha en riktigt salong åkte man ju in till stan..

SLUMDOG MILLIONAIR är ja bara bästa filmen alltså! Det var det senaste jag såg på bio. Jag älskade den!



Hoppas du får en riktig mysig kväll!



Kram

2009-05-13 @ 20:13:09
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Helena J

Så kände jag med filmen A walk to remember. Den är underbar!

2009-05-13 @ 21:27:48
Postat av: emma härnqvist/perfektion

ska försöka se den jag med..

2009-05-14 @ 08:32:44
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den vill jag se:)

2009-05-14 @ 08:57:00
URL: http://karinolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0