Flicka tvingad till sex med 500 män

Jag börjar som vanligt dagen med att läsa tidningar på internet. Jag bläddarar igenom aftonbladet medan jag sörplar på mitt morgonkaffe. Rubrik efter rubrik plöjer jag igenom plöstligt slår det mig att jag har bläddrat förbi en rubrik där det står "flicka tvingad till sex med 500 män". Är hon inte värd att stanna upp hos? Är hennes rubrik inte lockande nog för mig? Jag skäms och inser att vi håller på att bli helt avtrubbade när det gäller nyheter. En nyhet är inte information längre, det är försäljning. Varje rubrik är som en skylt om rea på H&M, antingen så nappar vi eller så gör vi det inte. Vi konsumerar nyheter liksom vi konsumerar en bulle på kafferasten. Hur många gånger per dag uppdateras de elektroniska löpsedlarna? Många gånger skulle jag vilja påstå. Idag är det inte gårdagens nyheter som är gamla, det är den senaste timmens som redan har passerat bäst före datum.

Hur kan jag bläddra förbi en flicka som blivit våldtagen av 500 män? Vad är det som gör att jag bara fortsätter scrolla? Är jag helt ointresserad? Totalt empatilös? Eller orkar man helt enkelt inte ta in mer elände? Jag vet faktiskt inte. Det är något som är jävligt fel...vad det är kan jag inte svara på...


Kommentarer
Postat av: A



Gött! :)

2009-05-12 @ 10:02:39
URL: http://alexandradr.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Usch vad hemskt.. Jag tror vi har fått nog av skit och dåliga nyheter.. Kollar man på tv-nyheterna så tar de ju nästan aldrig upp något positivt..

Sen beror det nog också på vilket humör man e på själv.. Som nu tex mår jag underbart (för en gång skull så här tidigt på morgonen :)) då skulle den artikeln automatiskt slinka förbi mig.. Men mår jag skit och bara sitter här o degar, då är jag mer mottaglig för all skit.. Tror jag iaf.. För när jag är glad så brukar jag lätt vifta bort all skit och säga nåt positivt.. ;)



Duktig du e som läser tidningarna.. Jag läser inte en enda. Det borde jag nog. Men däremot blir det ju nyheterna och lite till på nyhetsmorgon varje dag. Det borde väl va nog :)



Ha en skön dag!

2009-05-12 @ 10:06:37
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Helena J

Jag såg häromveckan i Nordstan, Göteborg ett gäng som delade ut en positiv nyhetstidning. Kanske är värt att kolla upp den? Minns inte namnet på den nu, dock.. :-/

2009-05-13 @ 12:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0