Smalast flickvän vinner - klara färdiga gå!

Idag har jag tjuvlyssnat på tre unga män på centralstationen i Göteborg som betygsatte sina flickvänner. Gissa vem som vann? Mmm...precis, killen med den smalaste tjejen. Jag vandrade vidare in på Lindex men vände nästan i dörren när jag såg väggen full med bikinis. På en sekund fick jag världens bikiniångest och började genast längta efter september och långa stickade koftor...

Sommartider är verkligen uppvisningstider. Solen visar ingen som helst nåd till varken celliliter eller kärlekshandtag. Ibland när man är ute på stan känns det lite som att paradgatan blir lite av en catwalk där man kan visa upp sin snygga (smala) flickvän. I Malmö har vi ett uteserveringsmecka som heter Lilla Torg, vilket är precis vad det låter, ett fyrkantigt torg omringat av uteserveringar. Vill man synas i Malmö är det här man ska hänga. I mitten av torget kan man ostört och synligt för alla glida, långsamt, långsamt med den smala flickvännen så att alla hinner se.

Visst är det underbart hur flickvänner rangordnas. En flickvän kan vara skitsnygg men om hon är mullig rasar hon på skalan. Är hon däremot smal men inte snygg, ja....då är hon ju ändå smal.. Om hon varken är smal eller snygg då? Ja då glider man nog knappast på Lilla Torg...Nej, smalast flickvän vinner...så har det alltid varit - och kommer nog vara ett bra tag till...





Kommentarer
Postat av: Daft Frank

Personligen så rangordnar jag mina vänners flickvänner efter hur lite dom förändrar honom, eller i vissa fall henne, om dom tillåts fortsätta vara den dom är. Och sen då självklart om dom vet hur man gör palt eller inte, men det rangordnar jag i och för sig alla människor efter.



Jag förstår din poäng, jag gör verkligen det, men inte är det väl så att smalast alltid har vunnit? Jag minns nog mina far och morföräldrar prata om att "hon fick aldrig någon karl så trådsmal som hon var, hon såg ju sjuk ut flickstackarn! och "ingen vill väl ha en kvinna som inte har höfter och lår? Man måste ju ha lite att ta tag i!".



Sjukdomen var den samma men symtomen annorlunda, vi är och förblir objekt. Men jag tror att ju mindre vi tänker på oss själva som objekt desto bättre blir världen, ett steg i taget.



Jag citerar min goda vän Anna: "varför bry sig om sex och kön när man kan bry sig om vänner och miljön?"

2009-05-05 @ 13:39:14
URL: http://http://daftology.blogg.se/
Postat av: walla

har fortfarande inte hört nått från E :((((



"Är hon däremot smal men inte snygg, ja....då är hon ju ändå smal.."



visst är det så här, helt sjukt!

2009-05-05 @ 17:04:23
URL: http://wallaz.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Just det E, vad har hänt med henne?? (som walla skriver här över) Jag skrev till henne igen för några dagar/en vecka sedan men fortfarande inget svar.. :( hmm.. skumt..



Sedan är det absolut som du säger.. Smalast vinner.. Usch.. jag orkar inte tänka på bikini.. Jag har inte ens en.. Onödigt när jag inte planerar att visa mig i en ändå.. ;) Jobbigt, men sant..



Synd med din Gucci parfym. På tiden du köper en ny då! ;) Jag har båda dom jag önskar mig och de är absoluta favoriter och börjar ta slut nu så jag behöver nya.. Fast egentligen borde man ju testa nåt nytt, men jag är lite bekväm av mig :)



Trevlig kväll!

2009-05-05 @ 18:18:22
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Sv: Ja jag saknar henne också..

Tror jag vet vilken parfym det är och den är nice.. Hade den som är röd från DKNY red delicious tror jag den heter.. Underbar den med.. :)

2009-05-05 @ 18:29:38
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: emma

det låter ju för jävla hemskt. det gillar vi inte!

2009-05-05 @ 20:16:50
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: Kajsa

Vilka idioter och vad ledsen jag blir när jag läser det här.

Jag känner inte någon kille som föredrar en smal tjej framför någon annan, de föredrar den de tycker är söt och då varierar storleken.

Jag har aldrig varit smal men har aldrig upplevt att killar tycker att jag är mindre snygg för det, jag har aldrig upplevt att killar har brytt sig om min vikt alls.

Däremot så syns det om man inte känner sig snygg (eller smal), man framhäver sig själv på ett annat sätt och utstrålning är en väldigt stor del av attraktion.

Jag minns en töntig killpanel som kommenterade tjejer i bikini. Det var den typen av killar som alltid kommenterar tjejers kroppar men trots det var de alla överens om att den runda tjejen med lite tjock mage var den sexigaste pga hennes attityd på bilden, hon såg ut som om hon ägde världen.

Jag tror att vi måste bli bättre på att peppa varandra och inte foga oss. Om man står upp för sig själv och tycker att man är vacker så blir man också vackrare. En riktig kliché men ändå så sant.

OCH strunta i vad de töntarna :)

2009-05-08 @ 16:16:00
URL: http://kawasart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0