Surrogatmammor

Den senaste tiden har ämnet surrogatmammor blossat upp. Idag läser jag i Aftonbladet att Sarah Jessica Parkar väntar tvillingar med en surrogatmamma. IDet verkar som att det har blivit lite av en "trend" i Hollywood att skaffa barn via surrogatmamma. Varför kan man undra...Har surrogatmammorna blivit 2000-talets svar på adopion? Lite läskigt tycker jag att det är, att en annan människa bär på ett barn som har någon annans gener. Lite som en bakmaskin beskrev en kollega det som häromdagen. Samtidigt är det fantastiskt att par som själva inte kan få barn kan få gåvan att någn annan föder ett barn av deras egna ägg och spermier. I Sverige är det olagligt med surrgatmammor, hur länge till undrar jag. Vad tror ni?




Kommentarer
Postat av: LaLizita

Sv: Haha, ja visst kan man se att vi är glada!! :)

De ringde mig i morse från jobbet så jag jobbar idag 13-19 och imon 9-18.30 :)

Trevlig helg! Om vi inte ses... :)

2009-05-09 @ 11:51:29
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Dena

tyvärr lär förbudet inte vara länge till vi Svenskar blri ju alltmer amerikaniserade..tråkigt tycker jag!

2009-05-09 @ 14:57:54
URL: http://denaz.se
Postat av: Pia

Alla sätt är bra(nästan)!! Men när det blir modernt att adoptera en unge från varje världsdel.. njae då känns det lite märkligt!!



Jag skulle själv ha svårt med en surrogatmamma, men... för andra kanske det funkar..

2009-05-09 @ 15:49:06
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0