Den perfekta söndagen

Jag brukar låta bli att försöka sträva efter perfektion, man bli bara så besviken men när det gäller söndagar så finns det ett antal ingredienser som brukar göra dessa numera heliga dagar underbara och helt enkelt perfekta. Brukar läsa DN på söndagarna och då finns det alltid med en söndagsinvervju med någon kändis som beskriver sin perfekta söndag. Idag är det jag som är min egen celebrity och svarar på frågorna...festligt värre! :P


 * Vaknar 09.00  och går ut med hunden på fältet...leker en stund och garvar åt oss "hundmammor" som står där i gummistövlar och mössor nerdragna över öronen och tittar på medans våra hundar leker

* Knallar hemåt och kokar kaffe, äter mackor av hemmabakt bröd, läser DN jääävligt länge

*alternativt! Ner på stan och käkar brunch...är lite kär i KB:s brunch eftersom jag älskar deras skinnsoffor i skyltfönstret á la amerikansk diner á la Seinfeld (huge Seinfeldfan! :P)

*Strosa på stan...strosa är en viktig ingrediens på söndagar. Den innefattar converse, halsduk, sambo att hålla i handen och gula höstlöv. Titta i skylfönster, snedda genom parket och pussas i massor

*Fika i parken...har ett underbart fik i Malmö som påminner lite om fiket på Rosendahl i Stockholm. Stoor stoor trädgård, massor av dofter och hembakade bullar...En kaffe där på eftermiddagen och jag är lycklig.


* Nu kommer det ännu ett par alternativ, antingen blir det söndagmiddag med massor av vänner i vårt kök. En modern variant av husmanskost, med gräddig potatisgratäng och chokladkaka till efterrätt. Ni fattar. Alternativ bio eller film i sängen....är inte så petig där...bara jag får umgås med de jag älskar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0