Oliver, Zlatan och amerikansk chokladkaka

Inatt har jag drömt att jag låt i förlossningssalen och skulle föda. Igen. Den här gången var pappan Zlatan. Eh...?! Mina drömmar blir värre och värre. Jag vankade omkring med en jättemage och ungen ville aldrig komma ut. Pheew.

Jag står med näsan mot väggen. Igen. Den där berömda väggen man ska låta bli att gå in i. Jag är en supermänniska. Iaf om man ser på omgivningen. Jag klarar allt. Iaf om man ser på hur omgivningen ser på saken. Jag klarar av att sköta två hem, hund, jobb, företag, ett företag till, utan att sova. Iaf om man ser på omgivningen. Jag har helt enkelt blivit min mamma. Igår var jag så trött att jag somnade innan jag hunnit läsa första raden i boken. Hur gör man undrar jag? Åker man till Italien och lägger in sig på kloster i ett par veckor eller skriker man sig blå tills någon lyssnar. Det kanske har gått inflation i frasen "jag orkar inte mer". Kanske är den inte värd ett skit längre eftersom vi säger den så ofta. Det finns de som har det värre får jag ofta höra. Då får jag dåligt samvete och tycker att jag är en dålig människa. Jag gråter konstant. När ingen ser. För om ingen ser då finns det inte eller hur. Är det fler än jag som känner att det blir för mycket? Att man bara vill trycka på paus? Såklart...men ingen säger något.


Igår serverades det svamppaj med ruccolasallad med finfina grekiska oliver och annat smått och gott, till efterrätt amerikansk chokladtårta, behöver jag säga att vi kommer få en smarrig brunch?


Kommentarer
Postat av: Curlingmorsan

Dina drömmar beror nog på att du är stressad. De vill nog tala om för dig att du måste varva ner. Visst, det kan vara svårt när man är mitt uppe i vardagsslitet. Men försök,för den viktigaste personen i ditt liv är DU, och DIG ska du vara rädd om.

Ha det bäst nu, för det är du värd.

2009-10-05 @ 08:01:32
URL: http://curlingmorsans.blogg.se/
Postat av: Andrina, mina gömda tankar och åsikter

Oj, du har visst haft fler drömmar där du föder barn? Kanske ett tecken för framtiden? Eller nått? Vet ej

2009-10-05 @ 20:51:24
URL: http://andrinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0