En ny väg

Sakta börjar livet arta sig. Saker och ting faller på plats. Jag mår bra, tänker inte så mycket på allt jag inte har utan stannar upp i nuet. En jävligt skön känsla. Känns bra att kunna njuta av de små sakerna i livet, som en bra artikel i tidningen, en intressant intrevju på radio och en varm kopp te i fåtöljen. Efter att ha sprungit rundor ett tag nu och varit väldigt stressad är det såna saker man behöver även om det gör en till världens tråkigaste människa.

Har blivit nyförälskad i radion, även det låter förfärligt lillgammalt men det är alldeles sant. Lär mig saker varje dag och kommer på mig själv med att längta till morgondagens program. Kommer iofs ihåg att det där med att lyssna på saker har varit min grej hela livet, var väldigt liten när jag fick en liten bandspelare, ni vet en sån med luckan uppepå själva spelaren där man satte in ett band. Den hade träpanel och jag spelade band med sagor på den. Vilken lycka! Klart som fan att jag tycker om att lyssna på saker tänker jag, vissa saker går helt enkelt inte ur, hur gammal man än blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0