Höstlegender

Hösten har tagit ordentligt fäste har i Malmö nu. Vinden viner och regnet hänger i luften. Känns sorgligt och skönt på samma gång. Har haft ordentlig aktivitetsångest under de dagar det har varit fint väder...känner hela tiden att man måste göra något, hitta på något, vara social. Nu kan man mer kura ihop hemma med gott samvete.  Skall spendera förmiddagen med en vän...promenad och fika..precis så som söndagar skall vara.

I övrigt känner jag att jag går runt lite i cirklar. Jag är arg på samma saker hela tiden. Besviken på samma saker. Bitter så samma skit. Det är lite som att ha fått ett hack i skivan. Trött blir jag. Framförallt på mig själv. Acceptera, acceptera, acceptera intalar jag mig själv. Men jag vill inte acceptera. Jag vill sparka och skrika, inte vara tyst längre. Slå sönder det som gör ont och pussla ihop hjärtat med superlim. Det känns lite som att ha en alien i magen som vill ut, ut, ut.

Nu: kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0