If I were a boy

Trött. Förkyld. Lyssnar på vänner med pojkproblem. Pojkar som skriker, kallar dem fula saker och beter sig som barn. If I were a boy tänker jag, hade jag också kallat min flicka för idiot och pucko då? Hade jag förnedrat henne inför alla andra, hade jag slagit sönder hennes självkänsla, bara för att jag hade kunnat? Hade jag det? Vad är det med dessa pojkar som tror att de kan ta sig rätten att göra någon annan illa. Att de kan tömma sina tjejer på all självrespekt och komma undan med det? Jag funderar men jag hittar inget svar. Min kompis gråter över en pojke som beter sig som ett svin och som antagligen kommmer att komma undan med det resten av sitt liv. För att det är så den här världen ser ut.

Trögt idag. Känner mig som en calzone, inbakad i mitt eget huvud. HUvudvärk, snuva och halvdöv. Ingen bra kombination. Nu: kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0