Madeleine och Jonas bryter förlovningen

Tja vad ska man säga. Nu är kärlekssagan mellan Jonas och Prinsessan Madeleine slut. Ingen förlovning, inget bröllop, inget perfekt par. Jag tycker synd om Madde, liksom jag tycker synd om alla kvinnor, och även män, som utsätts för otrohet. Det enda positiva man kan få ut ur den här historien är att jag själv känner mig lite mindre misslyckad, och det handlar absolut inte om skadeglädje utan snarare insikten om att det inte finns några perfekta männisor, par eller relationer. Vi är helt enkelt människor med fel och brister. När förlovningen tillkännagjordes för ett halvårsedan målades Jonas fram som Mr Perfect. Det vackra, unga, snygga, framgångsrika paret blev personifierat av Madeleine och Jonas.  Det visade sig vara motsatsen.

Det som förvånar mig, konstant, är varför dessa människor som är otrogna faktiskt är det. Se på den här mannen, Jonas som har erövrat en snygg, vacker, kunglig brutta som vem som helst hade offrat sin lilltå för (förmodligen mer än det) men ändå väljer han att sätta på en blonderad norska på fjällsemestern. Vi kan väl konstatera utan att ta i allt för mycket att det måste ha varit världens dyraste ligg...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0