Listan

Jag har gått omkring och funderat idag på vad jag vill ha mer av i mitt liv för att må så bra som jag bara kan. Det här är vad jag kommit fram till:

* Fler promenader: powerwalks, strosande på stan, promenader i parken...gör att jag mår så bra så bra men fan vad sällan det har hänt det senaste halvåret...nu går vi mot ljusare tider, dags för förändring!

* Träningen - ett måste. Jag MÅSTE. Inte för att kappa extrakilona utan för att jag mår så mycket bättre, blir gladare, piggare, sover bättre, stressar mindre och allt det där.

*Maten - nu kommer det bli GI under veckorna och god mat på lördagar. Jag älskar mat och jag tänker fortsätta äta gott även om jag äter lite kolhydrater...framförallt ska jag äta mer fisk!

*Fika - jag fullständigt älskar att fika, visst, kalla mig gärna pubertal och allt det där men jag älskar att sitta själv på ett fik, läsa och bara titta på folk. Älskar även att få dela en fika med någon utan stress...mer av det tack.

* Läsa - jag är en bokoholic. Förutom när jag är stressad. Då lägger jag helt plötsligt av att läsa, trots att det är då jag behöver det som mest. Nu har jag laddat med en massa bra böcker som jag tänker djupdyka i. Tänker inte somna utan att iaf ha läst ett par sidor. Ska börja åka tåg igen och då finns det massor av tid för läsning, mys!

* Omvårdnad - jag glömmer bort mig själv när jag jobbar mycket och stressar. Utan att behöva förvandlas till värsta utseendefixerade människan måste jag komma ihåg mig själv lite mer, smörja in mig, färga håret, klippa mig, bada mycket mer badkar med doftolja, allt sånt där som faktiskt gör att man mår bättre i själen också...

* Stå upp för sånt som jag behöver, inte ge vika för andras önskemål. Visst måste det väl vara ok att göra sånt som man själv mår bra av. Jag tror att man måste vara tillfreds själv innan man kan hjälpa någon annan.

*Att finna sin plats - den svåraste biten. Jag hör inte hemma någonstans och har aldrig gjort heller. Jag sickar när andra sackar och jag känner att jag drar mig undan. Inte bra. Var hör jag hemma?



Kommentarer
Postat av: LaLizita

Mycket bra lista tycker jag :) Kämpa på! Du fixar detta!

2010-01-08 @ 14:27:25
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Malin

Bra lista, känner igen mig en del :) Hoppas bara man lyckas hålla en del.. men bättre att man lyckas med en sak i taget än inget och bara ge upp och lata sig. Man glömmer lätt hur duktig och bra man känner sig efteråt =) Jag gillar din blogg btw!

2010-01-21 @ 16:29:48
URL: http://bostream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0