Om sista dagen i ens liv

Jag har funderat mycket på Paolo Coehlos roma, Veronika bestämmer sig för att dö, de senaste dagarna. Kortfattat handlar boken om Veronika som lider av depression och vill dö, hennes läkare meddelar henne att hon lider av ett obotligt hjärtfel och helt plötsligt tar Veronika tillvara på varje minut av livet och får tillbaks livsglädjen. Hon måste alltså vara döende för att vilja leva. Fascinerande tycker jag. Kanske ska vi leva som att varje dag vore den sista för att få ut så mycket som möjligt av livet. Funderar på vad jag hade gjort om detta var min sista dag på jorden. Fikat med en god vän, ätit god mat, promenerat.   Det som jag älskar som allra mest. Känna mig fri. Ingen stress.Väldigt enkelt. Men betydelsefullt för mig.

Godnatt mina vänner. Ta ingen skit.

Kommentarer
Postat av: LaLizita

usch vad läskigt.. men det kan nog ligga lite i det där.. men hade jag levt varje dag som om den vore den sista hade jag ju ätit en massa gott hela tiden, inte pluggat utan bara shoppat upp mina pengar och gjort en massa kul :) Kan vara farligt det också, om det nu visar sig att det inte va den sista ;)

2010-01-17 @ 12:24:33
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Natasha

Det finns också en film som är baserad på den här romanen. Väldigt rörande!

2010-01-19 @ 11:40:50
URL: http://www.natashasblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0