Black friday

Det finns vissa dagar i livet som slår undan benen på en. Jag har haft en fem, sex sådana dagar i mitt liv. Då faller världen, saker förändras, ofta är det inte jag som har gjort något utan det är andra som gör mig något. För en vecka sedan hade jag en sån dag, black friday. Himlen brakade, jag brakade genom jorden och livet kändes förbannat pissigt. Förra gången jag hade en sådan dag stod jag själv och det tog äldigt lång tid att komma upp igen. Jag blev apatisk och kunde ligga i sängen hela dagen utan att äta eller prata med någon. Den här gången var det annorlunda. Skillnaden är att jag hade någon att dela denna hemska känsla med. Och på en vecka har vi rest oss, börjat gå, se möjligheter och vägrat ligga kvar i fosterställning. Man lär sig alltså något i livet och framförallt blir man starkare.

Igår när jag stod i kön på Bauhaus stod det en tjej före mig i kön som hade tatuerat in "Rise whenever you fall" i nacken. Det stämmer verkligen, res på dig när du faller, fortsätt gå, titta inte tillbaka...det gör livet så mycket lättare...

Det tog några år att lära sig det här..men nu vet jag att nästa gång jag snubblar, eller faller, då reser jag på mig...

gomorron, från en yrvaken bitterfitta i rosa morgonrock och pandasminkning runt ögonen...

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm det var ett bra uttryck det där..kanske man borde göra nåt av klädmässigt.

2010-07-30 @ 14:52:48
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

and i löve clockclean oneliners =)

2010-07-30 @ 15:05:01
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm nu skrev du ju ett väldigt bra ord i den meningen också...onelinerfuckingmaster...

;)

2010-07-30 @ 15:08:12
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0