These boots are made for walking

Har haft en vansinnigt jobbig natt, kallsvettig av mardrömmar och stress. Vaknar och känner mig ganska mör. Solen skiner och himlen är blå och jag bestämmer mig för att göra det här till en bra dag. Massor av jobb står på schemat men bra jobb, sånt jobb som gör att man känner sig nyttig och duktig...om man nu får tummen ur att göra det...jag måste, ska och bör!

Känns skönt att vara ensam hemma, gå runt i raggsockar och fett hår. Fokuserar bara på det jag behöver göra, ibland måste man få göra det och inte behöva bry sig om andra saker som ska göras. Ikväll väntar stor renoveringa, av mig. Håret ska färgas, kroppen ska skrubbas och smörjas och naglarna ska fixas. Jag glömmer bort mig själv då och då och därför får jag ha såna här renoveringsdagar.

Känns skönt att våren börjar komma, ser fram emot att börja röra på mig, äta bättre och se ljuset! Idag är andra dagen på min jävligt seriösa gi-diet, har slarvat ett tag nu men nu är det dags igen. Det svåra är ju inte att börja, utan att fortsätta med dieten  och inte känna att bara för att jag slarvat en dag kan jag slarva nästa dag också...nog av det.

Trevlig torsdag på er, nu kickar jag igång!



 


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Ja gud.. Det är verkligen lätt att starta en diet.. Men fan hur svårt som helst att hålla det längre än 3 dagar.. :(

2010-03-04 @ 23:50:24
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0