Coffee, tea, me?

Vaknar två minuter före klockan ringer. Som vanligt. Satte klockan en halvtimme tidigare idag. Och vaknade ändå två minuter innan den ringer...

Det regnar och blåser och havet är svart och himlen grå. Världen går på halvfart idag och det passar mig alldeles utmärkt. Är en renodlad höstmänniska och längtar till att få sätta på mig alla mina mysiga koftor och ´hasa runt i raggsockor. Framförallt längtar jag efter att få tända eld i spisen och känna värmen sprida sig. Romantiskt va?

Ska fortsätta dagen med att baka, dricka kaffe och svara på mail. Har blivit en riktig sucker för tidiga morgnar, känner oerhörd ro, framförallt arbetsro då. Har varit effektiv och duktig den här veckan så jag känner ingen större jobbpress - skönt!

Annars fortsätter resningen, slänger och säljer saker i min garderob, ut med skiten, in med nya fräscha saker. Känns som att jag tar sats inför hösten, nya underkläder, jobbkläder, smink, allt skall finnas till hands när det väl drar igång. Känns som att kläderna mer och mer blir en sköld, något man gömmer sig bakom, något som håller en uppe när man är trött. Det känns skönt att kunna jobba hemma så mycket jag gör, att gå omkring i kostym hela dagarna är inget för mig...jag trivs bättre här..under min korkek... ;)

ett "I will survive"-paket hade kanske varit något för Bitterfittan..?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0