Good day bad day

Jag ligger fastlimmad i soffan. Fast jag förtjänar det idag. Har varit på möte...köpt present till en treåring, handlat och gått på megalång promenad med vovven. Vi badade, klättrade i berg och tog ut oss rejält vilket var riktigt skönt. Det har alltså blivit både ett morgondopp och ett kvällsdopp idag..underbart..tänk om man kunde ha det så varje dag...

Nu har jag legat här för länge..kikar monotomt runt på facebook....ingen att prata med...skulle vilja lufta luren men jag vet inte om jag har något att säga egentligen. Längtar efter sambon. Längtar efter att bara få ligga i soffan tillsammans och bara vara.

Nu jävlar måste jag få tummen ur...koka te..tända ljus...bara göra något positivt...


Det som räddar mig just nu är mina älskade böcker. Varje kväll och morgon läser jag. Så fort jag börjar bli orolig och ledsen tar jag paus och läser. Och det funkar faktiskt. Jag blir lugn och skrattar till och med ibland. Min favoritdeckare just nu är Jo Nesbö..har läst alla hans böcker i rad och blir aldrig besviken. Det är så skönt att gå in i ett annat universum ibland. Att sitta på någon annans axel och se världen ur ett annat perspektiv. Flyktbeteende? Jo..men ändå inte...jag mår iaf bättre av det..

Nu te och nyheter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0