God morgon Paris!

Jag vaknade upp i Paris. Vilken underbar känsla. Tassade upp och kokade te åt mig och läser nyheterna. Staden har vaknat och snart skall jag springa ner till bageriet och köpa bröd. Vi har hyrt en lägenhet mitt i Montmartre, en favorit i repris. En liten etta med trägolv, fönsterluckor i trä och franska grannar. Lägenheten ligger mitt i dessa härliga kvarter där indiska restauranger blandas med vintagebutiker, bagerier, cafeer och underbara sacre coeur. Underbart är vara förnamnet. Vintageshoppingen är verkligen fantastisk här. Vi har två stycken butiker nära vår lägenhet, jag var inne och kikade i dem igår och insåg att i dessa två butiker fanns mer fynd än jag sett hemma i sverige på länge. Pilotjackor med fårskinn, skinnkjolar, randiga ylletröjor (ja, jag köpte den ;)) fantastiska kappor för att inte tala om väskor. Och till väldigt bra pris. Min finfina ylletröja av fantastisk kvalitet kostade 20 euro ca 200 kr vilket är ett riktigt fynd, tjoho!  Vintagelyckan är total!

Kommer att stanna nästan en hel vecka vilket gör att jag inte känner någon stress alls. Jag vet inte alls hur dagen ser ut, regnar det går vi på museum, helst Moderna Museet med Picassos verk och får jag bestämma blir det tesalong på eftermiddagen. Är det fint väder kommer vi förmodligen gå på matmarknad och strosa längst seine mot Louvren och Notre Dame. En promenad som är en av de vackraste jag vet.

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0