Bryter Sofi mot etiken?

Jag surfar runt lite och läser den populära bloggen Sofis mode på aftonbladet. Jag kommer att tänka på en artikel en av hennes kollegor skrivit om hennes näravänrelation till prinsessan Madeleine. Kollegan menade att  det är ett etiskt snedsteg av Sofi att ha en vänskapsrelation till lillprinsessan eftersom hon jobbar på en tidning som aftonbladet och har kollegor som ständigt letar skvaller och info om principessan. Det blev till och med en sån stor grej att Sofi blev inkallad till Chefen och fick förklara sitt förhållande till Madeleine och passade tydligen på att förklara att hon gav blanka fan i vad Chefen tyckte om detta.

Jag tror inte att det här är ovanligt alls, att journalister och makthavarare umgås privat, jag tror faktiskt att det är vanligare än vad vi vill tro. Jag skiter fullständigt i vem Sofi umgås med men jag kan väl tycka att det är synd om pressetiken och de outtalade reglerna suddas ut.  Var slutar det om journalister umgås med makthavare och politiker? Kan de sköta sitt jobb då? Vem kan man lita på undrar jag, när det gäller journalistik och media. Vem är inte korrupt och vem följer de etiska lagarna. Ingen aning...

Vad tycker ni, är det ok att vara vän med kungligheter när man är anställd på sveriges största kvällstidning?


Kommentarer
Postat av: Anonym

man tackar.. bytte header igår:)

trevlig helg på dig!!

2010-09-03 @ 18:16:31
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0