Har du råd att vara dig själv?

ja jag är en kritisk jävel och om ni inte vill läsa mer kritiska texter så sluta läs nu!

Efter min dagliga titt i bloggosfären, från Sofis mode till Blondinbella till politiska bloggar är det ganska lätt att konstatera att det fanimig kostar på att leva idag. Och då menar jag inte mentalt för en gång skull utan att det faktiskt krävs en del kapital för att ha råd att leva upp till de stil och modeideal som råder idag. Om jag tittar på de mest kända bloggarna är det nästan obligatoriskt med ett "dagens outfit" inlägg där man i detalj preciserar och redovisar var dagens kläder kommer ifrån. Att det sen ofta är jävligt dyra kläder, väskor och skor hör också till vardagen. Det är inte längre konstigt att äga en Mulberryväska för 8000 kr och det är inte heller konstigt att shoppa alla dagar i veckan och sedan visa upp sina shoppingfynd. Hur fan har vi råd med detta undrar jag? Hur har vi råd att lägga så mycket pengar på skor och väskor? Framförallt, vad händer med alla de som inte har råd?
Nej, det är fan inte billigt att vara sig själv, eller kanske ska jag säga sitt allra bästa jag i det samhälle vi lever i. Jag är tveksam till om jag har råd till att vara mitt bästa jag, har du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0