Om att sluta uppdatera

Jag har ägnat oändligt många tankar åt att fundera över hur mitt liv ska se ut. Funderat, ältat, ångrat, gråtit och funderat igen. Allt medan, precis som John Lennon sa, livet pågick under tiden medan jag var så jävla upptagen med att planera. Alla söndagbilagor, Blondinbellabloggar och modemagasin handlar om självförverkligande, hur man planerar sitt liv, hur man blir den man vill vara. Jag går sedan flera år tillbaks i terapi och vi pratar mycket om det där. Att vara här och nu och att uppskatta livet precis i detta ögonblick. Det är en konst för det samhälle vi lever i kretsar mycket kring att vara på språng, "det är mycket nu" är ett av standarduttrycken. Vi lever i ett ständigt "uppdaterande", är det inte facebook så är det bloggen.

En uppgift jag har fått av min terapeut är att vissa dagar fokusera på att klara av att bara vara jag. Bara göra det mest väsentliga och basala, duscha, gå ut med hunden, laga middag och läsa en bok. Och vara nöjd med det. Inte stressa runt, inte påbörja massa saker som jag inte orkar göra klart. Och framförallt, stanna upp och bara vara. Det är oerhört svårt men oerhört lärorikt.  Testa, jag lovar att det kommer göra susen.




Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

onsdagskram till dig!

2010-09-08 @ 14:01:36
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0