Det går lika bra med selleri...

Hej på er därute i bloggosfären. Vad kul att så många verkar sugna på mina "nyttiga" chokladbollar. En del av reagerar på att jag använder sötningsmedel, andra på att jag inte använder havregryn eftersom det är nyttigt. Det är ju ett fritt val att använda sötningsmedel, annars kan man ju t.ex. använda fruktsocker om man vill det eller varför inte vanligt socker? Efter alla år av ångest över vikt och kropp så jag faktiskt börjat lära känna min kropp, det har tagit tid men idag tror jag att jag vet vad jag mår bra av. Det är säkert jättenyttigt med havregryn (själv älskar jag havregrynsgröt)  men det räcker att jag tittar på havregryn eller pasta så går jag upp fem kilo. Min kropp samlar på sig otroligt mycket vatten och luft när jag äter gryn, mjöl osv. Trist för det är väldigt gott. Så, om jag ska må bra måste jag äta mycket protein och fett dvs. gi eller lchf - det har visat sig vara det som funkar bäst på mig, både när det gäller matsmältning och sockertoppar.

Lyssna inte för mycket på vad som står i dieterna, känn efter själv. Mår jag bra av detta? Funkar det för mig? Att äta på det här sättet är ingen diet för mig, det är något jag måste göra för att må bra. Självklart unnar jag mig kolhydrater ibland också, senast i måndags på alla hjärtas dag då jag åt en underbar pastarätt med färsk pasta, karl-johansvamp och parmesan. Mums!

Och en sak till! Chokladbollarna, någon undrade om de var goda. Ja, jag tycker det, de smakar lite mer "vuxet" än de traditionella, lite som att jämföra maraobu mjölkchoklad med 70 procentig choklad ;) Enjoy!


Kommentarer
Postat av: joly

Testade chokladbollarna ikväll. Jättegoda! :D

2011-02-18 @ 19:42:38
URL: http://joly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0