Ät för fan! del två

Det retar mig. Det retar mig som fan. Dubbelmoralen alltså. Jag läser kommentarerna i Englas blogg efter att hon visat upp sina magra ben. Hon drar 25 i jeans vilket folk reagerar på. Jag tycker faktiskt att det är bra reaktioner. Jag stödjer inte de inläggen som liknar mobbing men jag tycker att det är bra att folk markerar att 25 i jeansstolek inte är normalt. Det är för smalt. Det är min åsikt. Tyvärr är det väl så att Engla och de andra bloggbrudarna är förebilder för många unga tjejer. Hur ska vi kunna hjälpa ungarna med deras ätstörningar och skeva kroppsuppfattningar om vi inte säger ifrån som vuxna. Nu har jag lekt moraltant så det räcker.

Kram på er.

image13


Kommentarer
Postat av: Miah

Jag har strl 25 i jenas och jag ses inte som smal. Ser inte det onormala i den strl´n. Och jag är inte speciellt ung i den bemärkelsen heller och har henne som ngn förebild. Jag var bara tvungen att påpeka det....utan att mena ngt elakt!

2008-04-10 @ 20:41:28
URL: http://miahwannabe.blogspot.com
Postat av: Ellie

Hejsan. Det är bra att reagera, men du om någon borde veta hur svårt det är att ta kritik om sin egen kropp -oavsett om man är sjuk eller inte.
Faktum är: 99% av Englas läsare känner henne inte. Det finns folk som drar 25 naturligt, trots ett ton godis om dagen (en av mina klasskamrater t.ex..). Vet man inte ska man vara tyst. Jag tolererar inte ens de inläggen som försöker hjälpa.
Och ska man reagera ska man ta det varsamt, personligt och först prata med en expert, eftersom fel ord vid fel tillfälle kan göra allt ännu värre.

Kritiken på Englas blogg kommer (oavsett om den stämmer eller inte) inte påverka henne positivt på något sätt. Och det vet du.

2008-04-10 @ 20:50:31
URL: http://www.ellie13.blogspot.com
Postat av: Storstadsbulimiker

Jag förstår hur du menar med att kritisera någon annans kropp. Dock får jag känslan av att Engla liksom många andra med ätstörningar, inkluderat mig själv, suktar efter komplimanger om hur smala de är. De knarkar komplimanger helt enkelt. Och det jag tycker är positivt är att folks reaktioner den här gången inte blev positiv feedback utan kanske en wake-up call. Enligt min egen erfarenhet är det jävligt jobbigt att ta den "kritiken" men det är det som har hjälpt mig. Sen så tolererar jag inte de inlägg som tenderar att gå under kategorin mobbing. Men det hoppas jag att jag gjorde klart redan i mitt inlägg.

2008-04-10 @ 22:25:08
Postat av: emelie

vem är engla och vad har hon för bloggadress ?

(:

2008-05-27 @ 20:06:56
URL: http://ewelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0