Analysera mera

Hertiginnan Anne har gjort en sån otroligt fin analys av min blogg:

Stortadsbulimiker
en tjej som ni hör är bulimiker. Gott råd till denna tjej är att ta reda på vad det är livet du inte har kontroll över. Vem har inte varit bulimiker till och från i sitt liv, men våga visa vem du är. Varannan tjej är ju för fan bulimiker. Jag vet hur du ska råda bot på dina problem sluta tänk på kalorierna vips så är du friskförklarad, eller hur?

För det första; jag är en bulimiker som inte kräks längre. Jag väljer dock att fortfarande kalla mig bulimiker då jag menar att jag alltid kommer bära med mig sjukdomen latent...Jag har gått i terapi sedan jag var 19 så tro mig vännen, jag har analyserat det där med kontroll ett antal timmar...och vet du vad, jag har kommit fram till att det där med kontroll är en illision, det existerar inte...
För det andra; "Vem har inte varit bulimiker till och från i sitt liv, men våga visa vem du är. Varannan tjej är ju för fan bulimiker. Jag vet hur du ska råda bot på dina problem sluta tänk på kalorierna vips så är du friskförklarad, eller hur?
(Jättefin svenska btw)  Jaadu..Hertiginnan. Du har verkligen inte fattat ett skit när det kommer till ätstörningar. Det handlar inte ett piss om kalorier. Det handlar om att inte tycka om sig själv. Att ha så jävla ont i själen att man vill göra sig själv illa. Jag hade kunnat skära i mina armar, druckit mig redlös eller tagit ett piller men jag valde att svälta mig och kräkas istället. Så nästa gång du tänker "analysera" är mitt tips att du läser på lite om vad det är du har åsikter om. För jag tror att det är fler än jag som tar det som ett stort jävla hån att höra "Jag vet hur du ska råda bot på dina problem sluta tänk på kalorierna vips så är du friskförklarad, eller hur?" Fucking jävla bullshit! 

Kommentarer
Postat av: Sandra

shit, vilken jävla idiot hon är!

2008-05-31 @ 23:26:03
Postat av: sanna

vilken otrevlig människa!

2008-05-31 @ 23:27:31
Postat av: Anna

Ja där hade hon ju fel, kan inte göra annat än att hålla med dig. Är det något jag avskyr så är det människor som tar andras problem för givet, som om dom inte visste vad smärta och bekymmer var, det är ju bara en förlust för dom då deras kunskap inte kan vara speciellt breda och det hur vi ju på råda bot svaret - rimmar illa :/

2008-06-01 @ 01:38:27
URL: http://annaphe.se
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

det är så skrattretande tragiskt när andra tror sig veta mer om en och ens situation än vad man själv gör.



kram

2008-06-01 @ 10:15:05
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

Som jag skrev att jag överdrev gärna för att väcka människor. Du är ju anonym och skulle få ett helt annat bemötande om du fanns på riktigt med bild och namn.



Läs mellan raderna "vem har inte varit bulimiker til och från"



Jag vet mycket väl vad bulimi är har själv lidit av det till och från. Folk tror att det handlar om vikt och utseende men det handlar om kontrollbehov.

För er som inte har varit bulimiker så tycker jag att ert tyckande är mer ett hån.

2008-06-01 @ 10:24:45
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Eric

Den där Anne (=haggan, häxan eller liknande ) är så störande. Provocerar och har sig. Blir bara så jävla utled på henne /E.

2008-06-01 @ 11:18:38
URL: http://ericthegreat.blogg.se/
Postat av: Storstadsbulimiker - Emma

Jag är ledsen men jag förstår inte provokationen. På vilket sätt väcker du människor genom att provocera om ätstörningar? Sen det här med bild, visst jag hade kunnat lägga ut en bild på mig själv, men den här bloggen handlar om det intre, inte det yttre och jag vräker ut mina innersta känslor, hur många bloggar finns det inte som visar sitt yttre varje dag? Jag tycker du riktar din provokation åt helt fel håll...

2008-06-01 @ 11:37:06
Postat av: kassandra

åh vad trött jag blir på såna idioter!! Fortsätt vara du, du är bäst!

2008-06-01 @ 11:58:14
Postat av: Kalle

Puckade jävla idiot! Vad fan spelar det för roll om man visar sitt ansikte? Jag förstår mig inte på kritiken? Varför ska man få skit hur man än bär sig åt, och vem är du att "provocera" det är ju bara barnsligt.

2008-06-01 @ 12:00:36
Postat av: K

blir bara arg! om hon dessutom själv säger sig ha haft bulimi borde hon ju veta bättre! sucka

/ännu en anonym boggare

2008-06-01 @ 21:43:23
URL: http://lillajag91.blogg.se/
Postat av: Juneau

Det handlar inte ett piss om kalorier. Det handlar om att inte tycka om sig själv. Att ha så jävla ont i själen att man vill göra sig själv illa. Jag hade kunnat skära i mina armar, druckit mig redlös eller tagit ett piller men jag valde att svälta mig och kräkas istället.







SÅ KLOCKRENT SKRIVET! Känner igen mej som fan!!!

2008-10-24 @ 12:54:27
URL: http://machinemadegirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0